Internet a celkove internetové služby už dávno niesu iba o vyhľadávaní informácií. Prípadne o tom aby ste ostali v kontakte zo svojimi známymi. Podľa posledných prieskumov vyplýva že až 48% ľudí trávi najme cez víkend čas na sledovanie televíznych programov vysielaných práve cez internet. Pravdepodobne je to spôsobené tým že okrem toho že majú viac času na seba, vedia si v archíve vyhľadať svoj obľúbený program a tak sa nemusia cez týždeň plašiť ešte aj tým či ho stihnú pozrieť. Z prieskumu vyplynulo to že za najsilnejší deň čo sa víkendu týka je práve nedeľa. Skúšobná vzorka.pngNikoho preto neprekvapí že je v dnešných moderných domácnostiach úplne bežné ak si pozrú aj niekoľko častí po sebe. Čo v minulosti nebolo možné a išli si vlasy vytrhať ak nejaký seriál v piatok zahlásil pokračovanie nabudúce… Spomínaný prieskum sa taktiež zaoberal tým na akom zariadení prebieha sledovanie programov pričom až vyše 27% ľudí zvykne sledovať internetové vysielanie cez počítač či tablet, prípadne iné mobilne zariadenia. To si poskytovatelia služieb vysvetľujú najme pohodlnosťou a možnosťou sledovania vysielaná kdekoľvek, kde je dostatočne silný internet. A to najme v prípade ak sa tak deje pri cestovaní.Moderná televízia.jpg
 
K rastúcej popularite sledovania cez internet rozhodne prispieva aj samotný archív programov. Vo väčšine prípadov je možne sledovať vysielanie aspoň 30 dní dozadu. Možno to síce neznie nijako veľa. No v skutočností to zďaleka prekračuje dopyt používateľov. Najme z dôvodu zdieľania obsahu aj na iných internetových stránkach. Akou je u nás asi najznámejší práve YouTube. A preto ani nieje dôvod držať archív dlhšie. Druhou možnosťou rastúcej popularity je interaktivita ktorú klasické vysielanie neumožňuje, a tak sa stáva pre moderného diváka jednoducho povedané zaostalé. Pretože kým kedysi stačilo ak bolo vysielanie farebné, dnes je už nepredstaviteľné aby televízia poskytovala iba vysielanie hoci aj v 4K kvalite. Veď koniec koncov je to aj na internete a tam sa toho dá pozrieť oveľa viac. Je skvelou správou že toto správanie si užívateľov si osvojili aj samotné televízie a prispôsobili sa tomuto trendu a rozhodne v tom nechcú prestať ale naopak rozširujú svoje služby.