Sme svedkami čoraz vyššej popularity čínskych e-shopov a to nielen v Európe celkovo, ale konkrétne i v Čechách, Poľsku a na Slovensku. No asi sa niet čomu diviť, nízke ceny a rôznorodosť tovaru sú zdá sa veľkým lákadlom. Kuriérske služby tak o prácu a zárobok núdzu nemajú.

lampion

Oproti minulému roku sa počet zásielok z Číny putujúcich na naše územie zvýšil až o 40%!
Ale to neznamená, že predošlý rok bol v tejto štatistike chudobný. Slovenská pošta za rok 2017 zaznamenala až 8, 7 milióna zásielok s obsahom tovaru putujúceho práve z Číny. Pochopiteľne však nešlo iba o drahší tovar väčších rozmerov, ale aj o maličkosti, ktoré by ste však v susednom obchode len tak ľahko nenašli. Trend návštevy ázijských e-shopov je tak v plnom prúde. Ako vieme, kvalita síce nemusí byť vždy stopercentná, ale ako vidíme, rozhoduje cena a skutočne široká ponuka rôznorodeného tovaru. Zákazníci vo väčšine prípadov vyberajú módny odev, obuv, kozmetiku, ale i zaujímavú a lacnú elektroniku.

kancelář

Čo sa týka Európy z celkového hľadiska, respektíve európskych zákazníkov, trend online nákupov zo zahraničia odskúšala už väčšina- 67 %. Táto štatistika sa však presnejšie týka nákupov z európskych krajín, poväčšinou okolitých, teda susedných. Napríklad Rakušania radi a často formou internetu a e-shopov nakupujú z Nemecka, jedným z faktorov je zrejme i totožný jazyk a reč, pričom nehrozí vyššia možnosť nedorozumenia či omylov na základe zle pochopeného textu. U Slovákov tak zasa okrem čínskych e-shopov bodujú aj tie české.
Trend medzinárodného online nakupovania však najviac obľubujú Lotyši, Chorváti a Portugalci. Podľa štatistík popularita medzinárodného nákupu vo vyššej miere zastihne i susedné Poľsko či Rumunsko. Čínske e-shopy majú zasa najviac zákazníkov v Španielsku. Naopak stanovisko "trhových patriotov" držia krajiny Anglicko a Nemecko, ktoré najradšej nakupujú doma.