Katsuu je tréningová metóda objavená Yoshiakihomom Satom. Japonskí autor si ju v roku 1994 nechal patentovať. Odvtedy bola viackrát testovaná, no vždy bola hodnotená veľmi pozitívne. Bolo dokázané, že je účinná a oproti ostatným metódam pomerne rýchla.
Princíp Katsuu je založený na obmedzenom toku krvi, teda svalové tkanivá príjmu menej kyslíku, energie (glukózy) a ostatných látok. Pri cvičení dochádza k zvýšenému vzniku bielkovín, ktoré sa neskôr podieľajú na raste svalovej hmoty.

tělo

Japonský tréning stručne a jasno
Na začiatku si sval priškrtíme, na to určenými popruhmi.  Dajú sa kúpiť v obchodoch so športovými potrebami alebo na internete. Avšak najlepšie je vyhľadať odbornú pomoc – v posilňovniach, ktoré Kaatsu tréning ponúkajú majú špeciálne nafukovacie popruhy, ktoré sa dajú nastaviť presne na mieru.
Nikdy si nestiahneme súčasne horné aj dolné končatiny.Najskôr odcvičíme ruky, potom nohy – alebo naopak. Ak cvičíme nohy popruhmi stiahneme stehná tesne pri slabinách,  pri rukách ich umiestnime tesne pod paže.
Na každú partiu si vyberieme 2-3 cviky, ktoré budeme opakovať vo 4 sériách.Ak chceme dosiahnuť, čo najlepšie výsledky počet opakovaní by mal byť 30-15-15-15. Najskôr odcvičíme všetky 4 série jedného cviku, až potom prejdeme na ďalší.

Posilňujeme s nižšími váhami. Keďže svaly nie sú tak okysličované ako zvyčajne, je náročné cvičiť aj s malými váhami. Preto je dôležité, aby sme si zvolili vhodnú záťaž – približne 20-40% maximálnej záťaže.
Samotný tréning jednej partie by byť dlhší ako 30 minút.

pomůcky
 
Ak sa rozhodnete, že tejto metóde dáte šancu, nenechajte sa odradiť únavou po prvom tréningu. Môže sa stať, že vaše telo bude viac vyčerpané ako zvyčajne. Potrvá to iba krátku dobu, kým si vaše telo nezvykne na zmenu. Taktiež sa po tréningu nezabudnite dobre najesť. Zvoľte nejaké ľahké, avšak energeticky bohaté jedlo.