Ako človek, ktorý dosť často spolupracuje s rôznymi základnými, strednými aj vysokými školami, som si všimol jednu zvláštnu vec. Drvivá väčšina školských webov vyzerá tak, ako by ich vytvorili samotní žiaci alebo ako by vznikli tridsať rokov dozadu. Bohužiaľ, v mnohých prípadoch je to vlastne i pravda. Keď som mal naposledy možnosť komunikovať s jedným riaditeľom, teda nie komunikovať, ale rozprávať sa pri káve, opýtal som sa ho, či mu niečo hovorí slovíčko seo http://www.seolight.sk/. Hádajte, hovorilo mu toto slovíčko niečo? Žena v kancelárii pracuje na notebookuSamozrejme, že nie. Dôvodom, prečo spolupracujem so školami, je to, že sa živím tvorbou promo videí, ktoré si niekedy objednajú aj školské zariadenia. Prečo to robia? Aby sa mohli propagovať. No a SEO optimalizácia je taktiež formou propagovania. Preto mi nejako nešlo do hlavy, prečo sú niektorí riaditelia alebo zriaďovatelia škôl ochotní zaplatiť za video pokojne aj sedemsto eur a ich web vyzerá tak, ako vyzerá. Na rovinu povedané, nikto z mladých ľudí nemôže ostať niečím takým oslovený a navyše, pri hľadaní informácií cez Google, ale i cez iné internetové vyhľadávače, nemáte na základe kľúčových slov šancu dané webové stránky nájsť.
 Muž sa smeje a pracuje na počítači
Myslím, že ak ste sa už niekedy snažili k niečomu podobnému dopátrať, tak určite viete, o čom hovorím. Takže milí riaditelia a riaditeľky na základných, stredných aj vysokých školách… vlastne aj vy na materských školách… naučte sa, čo je to seo. Vlastne sa to nemusíte ani naučiť. stačí ak do tejto sféry zainvestujete aspoň pár eur. Uvidíte, že to bude mať na počet žiakov, ktorí sa budú hlásiť na vašu školu, obrovský a hlavne veľmi pozitívny dopad. Ak totiž nikto nemôže vaše stránky nájsť, je možné, že o vašej škole ani nevie. Mladí ľudia dnes informácie nevyhľadávajú v letákoch, ktoré prídu do poštovej schránky alebo v tlačených – papierových časopisoch a novinách. Zaujíma a osloví ich to, čo je online.